Nove slike Jarmile Vešović u ponudi

U ponudi nova djela naše velike slikarke Jarmile Vešović. Slikarka svjetske klase koja se tehnikom kojom slika izdvaja od mnoštva svjetskih umjetnika.  Iza nje su brojne samostalne i grupne izložbe širom svijeta i brojna vrijedna priznanja. Izuzetno angažovana umjetnica koja neumorno stvara i izlaže na gotovo svim važnijim salonima u Francuskoj i šire. 

 

Poznata i izuzetno cijenjena istoričarka umjetnosti i profesor emeritus Irina Subotić kaže: 

 

"Svetlost na slikama Jarmile Vešović je posve neobična, duboka, prodorna, uporna,  snažna, oslobođena unutarnjih stega ali nije agresivna i nije preteća, upravo zato što se prepoznaje logika njenog dejstva i razumnost toka njene emanacije. Ponekad se čini da bi se ta svetlost mogla nazvati duhovnom, svetom, religijskom. Metafizičkom – u svakom slučaju. Na pojedinim delima svetlost izaziva reakciju, pa smo tako suočeni sa igrom senki. Svetlost na tim radovima odmerava  prostor, i mi osećamo njegovu beskonačnost – ono što Jarmila želi da podredi sebi." 

 

 

naziv: Studija predjela I
autor: Jarmila Vešović
tehnika: ulje na svili
dimenzija: 110 x 40 cm
godina: 2017.

naziv: Studija predjela II
autor: Jarmila Vešović 
tehnika: ulje na svili
dimenzija: 110 x 40 cm 
godina: 2017. 

"Palimpsesti nisu samo metafora u delu Jarmile Vešović: to su stvarni, opipljivi listovi pergamenta starih, prastarih rukopisa koji čuvaju antropološko vreme drevnih civilizacija, mitove o tajnama koje knjige kriju, svoje taloge istorije, svoje pamćenje, poruke... Te rukopise Jarmila brižljivo traži i nalazi po pariskim antikvarijatima, a onda čuva, nadograđuje i obogaćuje sopstvenim istorijama, idejama, zamislima. Osetljiva na lepotu koju je stvarala neka neznana ruka u prošlosti, i još dublje -  osetljiva na značenje kontinuiteta kao neophodno potrebnog uporišta savremenom biću, Jarmila je u palimpsestima pronašla idealan spoj tragova prošlosti  sa modernim vremenima. 
Njen rad nije eksperiment analitičkog tipa kojim se istražuje svrha same umetničke prakse, problematika jezika umetnosti  ili isprobavaju nove tehnike, već  je to svesno i racionalno, isto koliko i emotivno ulaženje u sferu kreativnog doprinosa istoriji. " -
Irina Subotić

 

 

naziv: Palimpseste I
autor: Jarmila Vešović 
tehnika: crtez na pergamentu, notnom rukopisu iz XI vijeka

(note su u to vrijeme bile kockice, ne oblutci kao danas)

kombinovana tehnika, pigment  od 24 karatnog zlata.
godina 2018. 
dimenzije bez rama 33 x 22 cm

 

naziv: Palimpseste II 
autor: Jarmila Vešović 
tehnika: crtez na pergamentu, notnom rukopisu iz XI vijeka, kombinovana tehnika 
godina 2018. 
dimenzije bez rama 33 x 24 cm

sve informacije o slikama možete dobiti na tel. 069 470 495

* Prenošenje i dijeljenje sadržaja sa portala Art Montenegro na druge medije (portale, sajtove, štampana izdanja...) dozvoljeno je samo uz odobrenje uredništva. Po odobrenju sadržaj je moguće dijeliti samo u cjelini, bez modifikovanja teksta uz napomenu da je sadržaj preuzet sa portala Art Montenegro i uz direktan link ka tekstu.

 

Podijeli ovaj članak
Pročitajte još
Voskresenja ne biva bez smrti
Previous

Voskresenja ne biva bez smrti

Leave review
Film je nastao u namjeri da se utiče na evropsko j...
Read More
33 godine od prvog Cetinjskog bijenala
Next

33 godine od prvog Cetinjskog bijenala

Leave review
Izuzetan doprinos i pažnju publike na prvom bijena...
Read More